NUK

„Iepriekš tas bija mūsu
         Tagad tas ir Jūsu.

NUK. Izprotot dzīvi.

“Iepriekš tas bija mūsu. Tagad tas ir mans.”

NUK zīmola biogrāfija - nodaļas no īstas dzīves

Sešās desmitgadēs ir noticis tik daudz - gluži kā īstajā dzīvē. NUK vēsture ir gara un aizraujoša: tā sākās ar ideju par dabiskas formas knupja izveidi, lai tas piegulstu žoklim, un turpinās ar pielāgošanos dažādām zīdaiņu un bērnu vajadzībām.

Uzzini, kā NUK, sadarbojoties ar medicīnu, zinātni un sabiedrību, Vācijā vien ir palīdzējis 50 miljoniem bērnu un vecāku 60 gadu garumā. Katrs gads un katra jaunā paaudze ir atstājusi nospiedumus NUK zināšanās un palīdzējusi mums iegūt unikālu pieredzi. Šeit Jūs varat gūt ieskatu NUK vēsturē - izbaudiet!

1950-tie gadi

1950-tie gadi

Ekonomikas brīnums un bēbīši.

1950-tajos gados Vācija bija aizņemta ar tā saukto "ekonomikas brīnumu". Šajā dekādē jaunizveidotajā Federālajā Republikā bija daudz ko darīt, tomēr tehnoloģiskie saniegumi vēl nebija pārāk augstā līmenī. Tomēr tas bija arī laiks, kad cilvēki devās atpūtas braucienos uz ārzemēm, skatījās romantisko kino un dejoja rokenrola ritmos.

1950-tie gadi

1950-tie gadi

NUK izgudrojums rada lielas pārmaiņas.

Līdz ar demogrāfisko sprādzienu 1950-tajos gados palielinājās arī pieprasījums pēc labākiem bērnu aprūpes produktiem. Zīdīšana šajā laikā tika uzskatīta par nemodernu, tāpēc bērni uzauga ar pudelēm. Daudzi bērniņi sūkāja īkšķus vai sarullētas lupatas, kuras viņiem iedeva dabiskā zīšanas refleksa apmierināšanai. Likumsakarīgi šādas rīcības iznākums bieži bija dramatisks: nepareizs sakodiens, zobu kariess un runas attīstības traucējumi. Jau 1940-to gadu beigās divi zobārstniecības eksperti Dr. Dr.Vilhelms Balters un Dr. med. dent. Ādolfs Millers atklāja, ka zīdītiem bērniem ievērojami retāk novērojama sakodiena deformācija, tāpēc viņi turpināja pētīt zīšanu, dzeršanu un zīdīšanu. Pētījumu rezultātā viņi izstrādāja pirmo asimetrisko knupja formu, kas bija veidota pēc mātes krūtsgala formas parauga zīdīšanas laikā. "Dabisks un pielāgojas žoklim" bija nosaukums, kuru piešķīra knupītim (vācu valodā"Natürlich Und Kiefergerecht" - NUK). NUK knupji un mānekļi ir saglabājuši šo nosaukumu līdz mūsdienām.

Sākotnēji vecāki pret NUK asimetriskās formas knupjiem izturējās ar lielu piesardzību, jo viņiem vienkārši nebija pieejama informācija par tiem. Tāpēc NUK apmeklēja slimnīcas un veselības aprūpes iestādes, lai paskaidrotu jauno konceptu un knupja priekšrocības medicīnas speciālistiem. Vienlaicīgi palielinājās arī cilvēku interese par mutes dobuma veselību, tāpēc nepagāja ilgs laiks, kad NUK mānekļi bija redzami smaidīgu mazuļu mutēs. Gandrīz ikviens Vācijas iedzīvotājs ir redzējis savu vecāku bildes ar NUK mānekli mazajā mutē. 1950-to gadu beigās NUK bija kļuvis par ikvienā mājsaimniecībā zināmu zīmolu.

1960-tie gadi

1960-tie gadi.

Jaunie laiki un ģimenes plānošanas attīstība.

1960-tajos gados gaisā valdīja īpaša burvība. Vabolītes, minisvārki, nolaišanās uz mēness, emancipācija - dzīve kļuva krāsaina, priekpilna, savādāka. Pateicoties modernajām tehnoloģijām, šajā desmitgadē notika daudzas pārmaiņas, kuras ir aktuālas arī šodien - dzirdamas, redzamas, taustāmas.

1960-tie gadi

1960-tie gadi

Plašs NUK produktu piedāvājums kā atbilde augošajam pieprasījumam un ģimenes plānošanai.

Vispārējā attīstība izmainīja arī pieeju bērnu aprūpei un ģimenes plānošanai. 1960.gadā ASV tika apstiprināta lietošanai "tablete", kas gadu vēlāk parādījās arī Vācijā. "Tablete", kas ne tikai ietekmēja ģimenes plānošanu, bet arī sievietes lomu. Mainījās arī sabiedrība: sieviete tagad varēja plānot grūtniecību. Daudzas sievietes izvēlējās iegūt izglītību un veidot karjeru, un tikai pēc tam veidot ģimeni un plānot grūtniecību, līdz ar to bērniņa ienākšana ģimenē kļuva par plānotu notikumu. Līdz ar to mainījās arī attieksme un vajadzības zīdaiņu aprūpē un bērnu kopšanā. 

Tika izgudrotas vienreizējās autiņbiksītes un tās ieguva prestižu statusu. Arī medicīna turpināja attīstību: 1967.gadā parādījās pirmā ultraskaņas izmeklējumu ierīce. Arī bērnu pārtika attīstījās: tās ražošanā atļāva izmantot sauso piena pulveri.

Attiecīgi, tas bija ļoti ērts solis māmiņām, bet NUK saskārās ar jaunu izaicinājumu, jo piena pulveri bija daudz grūtāk iebērt pudelēs ar šauru kakliņu. NUK reaģēja nekavējoties un radīja pudeli ar platāku kakliņu, lai piena maisījuma pagatavošana būtu ērtāka un vieglāka. Īsi pēc tam NUK savām pudelēm pievienoja arī vāciņu, lai maisījumu varētu droši sakratīt un pārvadāt, neuztraucoties par izlīšanu, kas padarīja jauno māmiņu dzīvi ievērojami vieglāku. Uzņēmums turēja roku uz attīstības pulsa un, izmantojot šķidro lateksu, varēja strauji palielināt ražošanas apjomu NUK ortodontiskās formas knupjiem atbilstoši nepārtraukti augošajam pieprasījumam.  

1970-tie gadi

1970-tie gadi

NUK produktu dabiskuma koncepts sakrīt ar jauno pieņēmumu par dabas nenovēršamību.

Sabiedrībā sāka valdīt arī jauni uzskati par zīdaiņiem. Zīdaiņus sāka uztvert kā neatkarīgas personības, kas jau no paša sākuma atrodas mijiedarbībā ar apkārtējo vidi un saglabā atmiņas un sajūtas. Līdz ar to zīdaiņu emocijas nonāca vecāku, medicīnas speciālistu un sabiedrības uzmanības centrā. Sievietes sāka dzemdēt slimnīcās, līdz ar to ievērojami uzlabojās bērnu un vecāku veselības stāvoklis. NUK apmeklēja ārstus, medmāsas un vecmātes slimnīcās, lai apmainītos ar pieredzi un gūtu iedvesmu. Ar panākumiem: 1971.gadā NUK radīja pirmo vienreizlietojamo knupi pasaulē. Knupji un to uzskrūvējamie riņķi tika izjaukti, individuāli dezinficēti un atsevišķi iepakoti, kas bija ļoti nepieciešams solis slimnīcām. Ciešas sadarbības rezultātā tapa arī citi medicīniskie produkti - kā piemēram, knupji īpašām vajadzībām. 

1970-to gadu vidū Vācijā parādījās jauna tendence - māmiņām bija atļauts jaundzimušos ņemt pie sevis slimnīcas palātā, līdz ar to jaundzimušie vairs neatradās nepārtrauktā medicīnas māsu uzraudzībā. Arī NUK, vēloties nodrošināt bērniņiem un viņu vecākiem labāko aprūpi, pastiprināja sadarbību ar medicīnas darbiniekiem.  

"Atgriešanās pie dabas" veicināja zīdīšanas revolūciju mājas apstākļos. Lai veicinātu šo dabīgo un ciešo kontaktu starp māmiņu un bērnu, NUK savam piedāvājumam pievienoja produktus zīdīšanas atbalstam, kā piemēram, krūšgalu aizsargus jutīgu krūšgalu pasargāšanai. Bet NUK lielākais izgudrojums šajā desmitgadē ir saistīts ar gaisu: 1979.gadā pievienojot NUK knupim ventili, pudeles iekšpusē dzeršanas laikā vairs neveidojās vakuums. Līdz ar to bērniņi retāk norija gaisu un viņiem mazāk sāpēja vēderiņi. 

Un pateicoties sekmīgai spējai pielāgoties jaunajām tendencēm, 1970-to gadu beigās NUK produkti bija sastopami 48 pasaules valstīs. 

1980-tie gadi

1980-tie gadi

Jaunais vilnis un spilgtas krāsas

1980-tie gadi ne tikai pieredzēja Madonnas karjeras straujāko izaugsmi, bet arī pirmo mājas datoru, spilgtu krāsu kombinācijas, jaunus televīzijas kanālus, plecu polsterus un Berlīnes mūra krišanu. Ļoti krāsains kokteilis: 1980-tos gadus raksturo neskaitāmas pārmaiņas, kas nereti notika vienlaicīgi. Tāpēc nav brīnums, ka pasaule pēc šīs desmitgades izskatījās pavisam savādāka - no politiskā un estētiskā, kā arī no bērnu viedokļa. 

1980-tie gadi

1980-tie gadi

Daudz krāsu un bezkrāsains sintētisks materiāls.

Tajā laikā tas bija īsts brīnums: 1982.gada 16.aprīlī, četrus gadus pēc pirmā "mēģenes bērniņa" piedzimšanas Lielbritānijā, arī Vācijā, Erlangenē, piedzima pirmais "mēģenes bērniņš", pateicoties IVA (in vitro apaugļošanai). Cilvēkiem, kuriem iepriekš nevarēja būt bērniņu, tagad tas kļuva iespējams. Lai gan dzimstība pieauga jau kopš 1960-tajiem gadiem, tagad valsts veicināja kļūšanu par vecākiem. Tika pagarināts bērna kopšanas atvaļinājums, lai māmiņas varētu atgriezties iepriekšējā darba vietā pēc gada prombūtnes.  

Šajā laikā bija arī jaunumi mazuļiem: jau vairākas desmitgades mērķis bija padarīt māmiņas un bērna ikdienu vienkāršāku. Parādījās pirmās rācijas-aukles, kā arī uzlaboti bērnu krēsliņi automašīnām, palielinot bērnu drošības līmeni. 

Izmantojot saukli "Nesaudz Mātišķas Mīlestības", NUK cītīgi strādāja mazuļu un vecāku labā. Kā pionieris dabisku produktu ražošanā bērniem, NUK papildināja savas zināšanas arī citās jomās. Zīdīšana tajā laikā tika ieteikta tāpat kā šodien, līdz ar to krūšturu ieliktņi un elektriskie piena pumpji padarīja dabisku ēdināšanu daudz vienkāršāku gan māmiņām, gan mazuļiem. NUK radīja arī citus vajadzīgus produktus: mācību zobu birstītes, kožamos riņķus zobu šķilšanās diskomforta mazināšānai, kā arī podiņus 1985.gadā, sadarbojoties ar speciālistiem, dienas gaismu ieraudzīja tvaika sterilizators. ASV "Silikona ielejā" tika atklāts pilnīgi jauns materiāls, kas atrada ceļu arī pie NUK. Līdz ar to sākās mānekļu revolūcija: kā alternatīva pierastajiem lateksa mānekļiem parādījās silikona māneklīši.

Ne tikai tā laika mode bija spilgtās krāsās, mašīnas - dažādi krāsotas un rotaslietas lielas un modernas, bet arī NUK produkti ieguva jaunas krāsas. Pateicoties jaunajām iespiedtehnoloģijām, NUK klasiskie produkti varēja iegūt jaunu un krāsainu izskatu. Jau atkal un vēl joprojām, NUK attīstījās līdz ar laiku. 

1990-tie gadi

1990-tie gadi

Dziļi aizkustinoši atklājumi un elektroniskās tehnoloģijas.

1990-tajos gados attīstība turpinās vēl straujāk: tiek izgudrots World Wide Web jeb internets, elektriskā "tehno" mūzika un mobilie telefoni. Trīs vārdi, kas vislabāk raksturotu šo desmitgadi, varētu būt: augstāk, tālāk, ātrāk. 

Tajā laikā zinātnieki arvien vairāk savu uzmanību vērsa arī uz pētījumiem par zīdaiņiem un maziem bērniem. Ilgtermiņa pētījumi pierādīja, ka agrīnai attīstībai un videi ir liela nozīme turpmākā attīstībā. Tas bija kā sākums neskaitāmām pirms- un pēcdzemdību atbalsta programmām. Klasiskā mūzika tika pasludināta par fetālā posma labsajūtas un inteliģences attīstības veicinātāju, bet rotaļlietas - par būtisku agrīnās mācīšanās sastāvdaļu. Vācijā katram bērnam tika nodrošināta vieta bērnu dārzā, un, pateicoties elektroniskajam laikmetam, tradicionālās darba vietas kļuva daudz elastīgākas. Attiecīgi māmiņām kļuva daudz vieglāk apvienot profesionālo dzīvi ar ģimeni. 

1990-tie gadi

1990-tie gadi

1990-ajos gados NUK piedāvā knupjus, kas "aug līdz ar bērniņu: un strīpainas pīles.

Jaunākie pētījumi antropoloģijā (zinātne par cilvēku) atklāj, ka svarīga ir ne tikai mānekļu un knupju formas pielāgošanās žoklim, bet arī piemērots to izmērs. NUK nekavējoties reaģēja un izstrādāja pasaulē pirmo "augošo" izmēru konceptu mānekļiem un knupjiem, kas atbilst svarīgākajiem attīstības posmiem: zīdaiņiem no 0 līdz 6 mēnešu vecumam, bērniņiem pēc 6 mēnešu vai 18 mēnešu vecuma.

1990-tajos gados NUK bija arī citas labas idejas: 1998.gadā NUK radīja nelīstošo mācību krūzīti, kas palīdzēja mazuļiem jau agrā vecumā patstāvīgās padzeršanās prasmes apgūšanā.. 

Arī jau esošajiem NUK produktiem tika piemēroti jauni kvalitātes kontroles pasākumi, tehnoloģijas un inovācijas.

Pilnīgi atbilstot sauklim "Izprotot dzīvi", NUK iekaroja vietu bērnu sirdīs ar 1990-tajos gados populāriem varoņiem (JANOSCH un Snūpiju), kas bija atrodami uz pudelītēm, mānekļiem un citiem NUK produktiem. 1998.gadā informācija par NUK beidzot bija pieejama arī internetā, kur vecākiem visu diennakti iespējams iegūt informāciju par produktiem un noderīgus padomus. 

2000-ie gadi

2000-ie gadi

Jaunas idejas veciem paradumiem

Tūkstošgades mija ieviesa jaunus vārdu salikumus ikdienas sarunās: iespējams informāciju "iegūglēt", draugus pievienot, produktus pasūtīt, dalīties ar personīgo informāciju, bet cilvēki ir "tiešsaistē" gandrīz visu laiku. Google, Facebook, Amazon, iPhone un citi ir mainījuši mūsu ikdienas dzīves. 

Viena no jaunā gadsimta frāzēm ir "demogrāfiskās izmaiņas". Ikviens runā par lēmumu "bērni vai karjera?", bet piedzimušo bērniņu skaits turpina dramatiski samazināties. Jaunās māmiņas vēlas bērnus UN karjeru! Modernā sieviete vairs nav tikai mamma, viņa savā dzīvē piepilda daudz vairākas lomas. Jaunās ģimenes vēlas izbaudīt dzīvi bez saistībām. Dzimumu sadalījums atkal mainās. 2001.gadā Vācijā "māmiņas atvaļinājums" kļūst par "vecāku atvaļinājumu", ļaujot vecākiem pašiem izvēlēties, kurš no abiem - māmiņa vai tētis, paliks mājās bērna kopšanas atvaļinājumā, bet kurš ies strādāt. Šajā laikā jau ir pieejams liels apjoms informācijas par bērniem un zīdaiņiem, kas pakāpeniski tiek ieviesta arī ikdienas bērnu aprūpē.

2000-ie gadi

2000-ie gadi

Nomainoties gadsimtam, NUK ienes praktiskus risinājumus mainīgajā ģimeņu ikdienā. 

NUK pieņēma savu saukli "Izprotot dzīvi" vēl nopietnāk un vēl vienu reizi kļuva par pionieri. Ieturot 2000-o gadu kursu, NUK attīstīja daudz jaunus produktus, kas palīdzēja padarīt bērnu un viņu vecāku ikdienu vienkāršāku, veselīgāku un labāk organizētu. Medicīnas atklājumi un attapīgas idejas bija vienlīdz svarīgas.

2003.gadā dienasgaismu ieraudzīja NUK FIRST CHOICE jeb Pirmās Izvēles pudeļu un knupju sistēma. 2006.gadā NUK Mutes dobuma kopšanas programma sāka pievērst pastiprinātu uzmanību veselīgai un higiēniskai mutes dobuma attīstībai. 2007.gadā bērnu preču plauktos nonāca NUK Genius māneklis, kura uzlabotā forma apkopoja visus NUK zinātniskos pētījumus. 2010.gadā NUK sāka ražot pilnīgi jauna segmenta produktu - NUK mazgāšanas līdzekli, lai padarītu pudelīšu, knupju un mānekļu mazgāšanu vienkāršāku. Līdz ar to, pirmās desmitgades beigās bija daudz jaunu produktu, kas pielāgojās dinamiskajam un elastīgajam dzīvesveidam ar maziem bērniem jaunajā tūkstošgadē. 

2010-ie gadi

2010-ie gadi

No sirds izprotot dzīvi

2010-ie gadi iesākās gluži tāpat kā iepriekšējās sešas dekādes: ar jauniem bērniņiem. Ikvienai jaunai paaudzei ir atšķirīgas vajadzības: pieprasījums pēc dabiskiem bērnu aprūpes produktiem turpina pieaugt. 

2010-ie gadi

2010-ie gadi

Inovācijas iezīmē šīs NUK dekādes sākumu.

2011.gadā NUK izstrādātā programma piedāvā ērtu risinājumu jaunajām ģimenēm: 1-2-3 soļu programmu patstāvīgai prasmei padzerties no nelīstošajām krūzītēm, kas palīdz mazajam ķiparam iemācīties pašam padzerties no nelīstošās krūzītes rotaļājoties.  

2012.gadā parādās arī First Choice+: jauna knupju paaudze ērtai ēdināšanai. Šī produkta izveidē piedalījās ne tikai medicīnas speciālisti un vecmātes, bet arī māmiņas - cilvēki, kas vislabāk zina, kādai jābūt ideālai pudelei.  

Arī šajā desmitgadē NUK ir radījis inovatīvus produktus - jaunu mānekli, lieliskus produktus patstāvīgas ēšanas un dzeršanas veicināšanai, kā arī pilnīgi jaunu produktu sēriju mājas un bērnu apģērba mazgāšanai. Un šī dekāde ir vien nesen sākusies - tāpēc mēs ar nepacietību lūkojamies nākotnē, lai uzzinātu, kādas idejas tā mums nesīs!